سه دانشمند ORNL به عنوان یاران AAAS انتخاب شدند



خبرگزاري آريا – سه دانشمند از آزمايشگاه ملي Oak Ridge وزارت انرژي به عنوان اعضاي اين آزمايشگاه انتخاب شدند. انجمن آمریکایی برای پیشرفت علمیا AAAS، ​​بزرگترین انجمن علمی عمومی جهان و ناشر علوم پایه خانواده مجله

استفان استرایفر، مدیر ORNL، گفت: «کیث کلاین، ریگوبرتو آدوینکولا و تاکشی اگامی تأثیر قابل توجهی بر جامعه علمی داشته اند. “این افتخار برجسته تعهد، سخت کوشی و رهبری آنها در زمینه های مربوطه را برجسته می کند. من به آنها به خاطر این شناخت شایسته تبریک می گویم.»

اعضای AAAS کادر برجسته ای از دانشمندان، مهندسان و مبتکرانی هستند که به دلیل دستاوردهای خود در رشته های مختلف از تحقیق، تدریس و فناوری، تا مدیریت در دانشگاه، صنعت و دولت، تا برتری در ارتباطات علمی و تفسیر در برابر عموم شناخته شده اند. . برنامه یاران AAAS صد و پنجاهمین سالگرد خود را جشن می گیرد و از 502 دانشمند و مهندس در کلاس سال 2023 استقبال می کند.

ORNL همراهان جدید AAAS عبارتند از:

کیت کلاین، دانشمند برجسته در بخش علوم محیطی

کلاین توسط بخش AAAS در مورد تأثیرات اجتماعی علم و مهندسی “به دلیل برتری در ترویج تحقیقات مبتنی بر شواهد و جلب مشارکت سهامداران برای بهبود مدیریت منابع طبیعی در سراسر جهان” شناخته شد.

کلاین به‌عنوان یک رهبر بین‌المللی شناخته می‌شود که روش‌های سنجش عملکرد مبتنی بر علم را برای اهداف توسعه پایدار، از جمله اقتصادهای دایره‌ای، فراگیر و اقتصادهای هوشمند با آب و هوا به کار می‌گیرد. کار او بر مدیریت منابع طبیعی تحت رهبری جامعه متمرکز است که سهامداران را در تعیین اولویت ها و توسعه رویکردهای عملی مبتنی بر شواهد برای بهبود مدیریت آب، زمین و منابع انسانی درگیر می کند. کلاین همچنین 24 سال را در مأموریت های متناوب در کشورهای در حال توسعه برای حمایت از برنامه های USAID زندگی و کار کرد.

کلاین به‌عنوان رهبر انتقال‌های عدالت برای ابتکار جهانی Net Zero چند سازمانی عمل می‌کند، یکی از نویسندگان همیشگی مجموعه‌های گزارش میلیارد تن وزارت دفاع آمریکا است که بر پایداری منابع زیست توده بالقوه ایالات متحده متمرکز است، و با آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای ارزیابی همکاری می‌کند. اثرات جهانی سیاست‌های سوخت‌های زیستی به عنوان یکی از نویسندگان گزارش سه‌ساله به کنگره در مورد استاندارد سوخت تجدیدپذیر ایالات متحده. او همچنین جریان کار پایداری را برای پلتفرم زیست آینده وزیران برای انرژی پاک، یک ابتکار چندجانبه که هماهنگی بین‌المللی را برای پیشبرد اقتصاد زیستی کربن پایدار و تجدیدپذیر ترویج می‌کند، رهبری می‌کند. کار او از دفتر فناوری‌های انرژی زیستی وزارت انرژی و استانداردهای بین‌المللی و برنامه‌های صدور گواهی برای ایجاد شاخص‌های عملی، اهداف، خطوط پایه و بهترین شیوه‌ها برای مشارکت ذینفعان مرتبط با بهبود پایداری تولید زیست توده حمایت کرده است.

ریگوبرتو آدوینکولا، رهبر گروه نانومواد درشت مولکولی

Advincula توسط بخش مهندسی AAAS به دلیل “کمک های برجسته اش در زمینه علم پلیمر، به ویژه در شیمی سطحی، خصوصیات و سنتز معماری ها و کاربردهای ماکرومولکولی ترکیبی” شناخته شد.

Advincula رئیس UT-ORNL است و گروه نانومواد ماکرو مولکولی ORNL را در مرکز علوم مواد نانوفاز هدایت می کند. زمینه های تحقیقاتی او شامل بهره برداری از ساختار و قابلیت های مواد در مقیاس نزدیک به اتمی، شناسایی و توسعه حسگر برای مواد جدید، اپتیک، بیوتکنولوژی، زیست پزشکی، تولید انرژی و ساخت پیشرفته است.

ادوینکولا دکترای خود را در رشته شیمی از دانشگاه فلوریدا دریافت کرد. او کار فوق دکترا را در دانشگاه استنفورد و موسسه تحقیقات پلیمر ماکس پلانک در آلمان انجام داد. او مدرک لیسانس خود را در رشته شیمی از دانشگاه فیلیپین دریافت کرد.

او در سال 2020 به عنوان عضو هیئت علمی مشترک در UT و ORNL به ORNL آمد و به عنوان رئیس فرماندار انتخاب شد. آدوینکولا به عنوان عضو انجمن سلطنتی شیمی، قدیمی ترین گروه رسمی اختصاص داده شده به شیمی، انجمن شیمی آمریکا، بخش علوم و مهندسی پلیمر، بخش شیمی پلیمر و آکادمی ملی مخترعان انتخاب شد.

تاکشی اگامی، دانشمند ممتاز UT-ORNL در اداره علوم فیزیکی

Egami توسط بخش فیزیک AAAS به دلیل “کمک های قابل توجه او در فیزیک ماده متراکم و علم مواد، به ویژه استفاده های پیشگام از پراکندگی نوترون و تکنیک های اشعه ایکس سنکروترون برای تجزیه و تحلیل همبستگی های اتمی محلی در سیستم های پیچیده” شناخته شد.

سیستم های پیچیده ای که او مطالعه می کند شامل شیشه ها، مایعات و اکسیدهای الکترونی مانند ابررساناهای با دمای بالا است.

ایگامی مدرک کارشناسی خود را در فیزیک کاربردی از دانشگاه توکیو در سال 1968 و دکترای خود را در رشته علوم مواد از دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1971 دریافت کرد. ، آلمان، در سال 1973 به عنوان استادیار به دانشگاه پنسیلوانیا بازگشت. او در سال 1976 به سمت دانشیاری، در سال 1980 به استادی ارتقا یافت و از سال 1997 تا 2002 رئیس گروه علوم و مهندسی مواد بود. او در سال 2003 به سمت فعلی خود نقل مکان کرد. او مدیر دانشگاه تنسی – ORNL Joint بود. موسسه علوم نوترون از 2008-2015.

AAAS بزرگترین انجمن علمی عمومی و ناشر مجلات در جهان است علوم پایههمچنین پزشکی ترجمه علمی; سیگنالینگ علمی; مجله دیجیتال با دسترسی آزاد، پیشرفت علمی; علم ایمونولوژی; و رباتیک علمی. AAAS در سال 1848 تاسیس شد و شامل بیش از 250 انجمن و آکادمی علوم وابسته است.

UT-Battelle ORNL را برای دفتر علوم وزارت انرژی، بزرگترین حامی تحقیقات پایه در علوم فیزیکی در ایالات متحده، مدیریت می کند. دفتر علوم برای رسیدگی به برخی از مهم ترین چالش های زمان ما کار می کند. برای اطلاعات بیشتر لطفا مراجعه کنید به Energy.gov/science.





Source link